Vår metodik

Vårt mål på Göra hemsida är att du ska hitta de mest omfattande, sakliga och hjälpsamma recensionerna av olika verktyg. Därför är det viktigt för oss att du också vet hur vi utvärderar olika verktyg som en del av vår process. 

För det råder ingen tvekan om att det stora utbudet av produkter som finns på marknaden idag kan göra det svårare att välja. Vi har alla varit där någon gång, eller hur? Du behöver ett pålitligt verktyg, men vill inte spendera en förmögenhet.

Nedan har vi beskrivit hur vår process fungerar så att du tryggt kan välja de bästa tjänsterna för dina projekt. 

Göra hemsida sin metodik

  1. Testning av – Det första vi gör innan vi skriver en recension är att testa produkten. Här är vi helt och hållet på plats och mäter prestationer mot en omfattande lista med kriterier. 
  2. Skapa demo – De flesta av de verktyg som vi granskar på den här sidan låter dig producera något. Vi har därför startat ett demoprojekt för alla tjänster som vi granskar. 
  3. Pris och det finstilta – Inget är mer irriterande än fejkpriser. Vi går därför igenom alla priser och erbjudanden, liksom vad som döljer sig i det finstilta. 
  4. Intern presentation – När vi har avslutat de första testrundorna är det dags för den första bedömningen. Projektet presenteras internt och genomgår ytterligare tester. 
  5. Jämförelse – Om en produkt har tagit sig hela vägen hit betyder det att användarupplevelsen klarade det första testet. Då är det dags för en jämförelse mot liknande produkter på marknaden.
  6. Skriva recensionen – Nu ligger all information på bordet och vi är redo att skriva en recension. Fokus ligger på att producera läsbar, men också informativt strukturerad text. 
  7. Intern bedömning – Detta är kanske den mest brutala punkten av alla. När granskningen är skriven är det dags för en intern granskning och feedback.
  8. Ranking – När all feedback har lästs, innehållet anpassats och granskningen är klar är det dags för slutbetyg. Detta hjälper oss och dina läsare att se hur produkten har klarat sig i en helhetsbedömning. 
  9. Uppdateringar – Det finns fortfarande nya tjänster som vi har nämnt på Webbskaparen, vilket innebär att vårt innehåll också måste uppdateras. Därför hittar du alltid uppdaterade recensioner som innehåller de senaste nyheterna.

Hur testar vi produkterna?

Detta beror på vad vi skriver en bedömning om, men vi har tagit fram omfattande listor med upp till 20 kriterier som en bra produkt bör uppfylla. Det handlar bland annat om universella aspekter som pris, kundservice och användarupplevelse, men vi testar också funktioner som är specifika för den tjänst vi bedömer.

Våra viktigaste punkter

Syftet med Göra hemsida är att hjälpa dig att hitta de bästa lösningarna utan att behöva leta i timmar. Därför bygger vi alla våra artiklar på några få huvudpunkter för att göra det så enkelt som möjligt. De viktigaste egenskaperna som vi alltid utvärderar är därför;

  • Användarvänlighet – Hur lätt är det att förstå produkten?
  • Kundtjänst – Får man hjälp snabbt och enkelt?
  • Prestanda – Hur fungerar produkten under tryck?
  • Språk – På vilka språk finns tjänsten tillgänglig?
  • Värde för pengarna – Får du mycket värde för pengarna?
  • Design – Erbjuder tjänsten ett bra urval av tillgängliga mallar?